TURKISH NEWS

Arama motorlarina kayit, sunucu barindirma, co location, co-location, kiralik sunucu, sunucu kiralama

HOWMANY PEOPLE ARE WE?

25 Mayıs 2007 Cuma

Zaman sizi yönetmesin Sız zamanı yönetin!


Zaman bugün kıymeti çok az anlaşıl¬mış bir kavram. Özellikle Türkiye'de birçok kişinin hala saat taşımıyor ol¬ması da hayret verici. Bir kişinin zamanını nasıl geçirdiği, o kişi hak¬kında size birçok ipucu verebilir. Küçük yaş¬lardan itibaren bana en büyük sermaye ve re¬kabet gücü olan zamanı en iyi şekilde kullan¬mam gerektiği öğretildi. Çoğu zaman çev¬remdeki insanlar "Senin yaptıklarını düşü¬nünce bile yoruluyorum" veya İş hayatında "Taner, senin ikizin yok değil mi?” derler.

"Çok yoğunum", “Çok isterdim", “Sonra baka¬rız" gibi birçok bahane ile kendimizi sürekli kandırırız ve kendimizi haklı görmek isteriz. Aslında zamanımızı yönetmek hayatımızı ve kendimizi yönetmektir; istediklerimizi ger¬çekleştirmek, sevdiklerimize, hobilerimize, en önemlisi kendimize zaman ayırmaktır. Bugün işe alımlarda en önemli kriterlerden biri, iş dışındaki hobilerimiz ve zamanımız! nasıl değerlendirdiğimiz. İnsanın iş hayatın¬daki başarısı, iş dışında zamanını nasıl de¬ğerlendirdiğinle orantılı.

Zamanımı nasıl bu kadar iyi yönetebildiğim! sizlerle paylaşmak istiyorum: Haftada mini¬mum 10 saatimi spora, 10 saatimi kitap ve dergi okumaya, 10 saatimi TV seyretmeye, haftada en az 1 kere sinema, tiyatro faaliye¬tine, en az 1 kere dernek faaliyetine, her ak¬şam muntazam en az 30 dakika ailemle soh¬bet etmeye, haftada en az 1 kere ailemle dı¬şarıda yemek yemeğe, 2 haftada bir düzenli olarak ailemle zaman geçirmeye, haftada en az 1 kere yakın dostlarımla beraber olmaya, her akşam 1 saat mail okumaya veya makale yazmaya, yılda düzenli 3 hafta seyahate çıkmaya zaman ayırabiliyorum. İki çocuk babası olmam, bir şirketinin genel müdürlüğünü yapmam dışında, sosyal der¬nekler bünyesinde yılda yaklaşık bin kişiye eğitim veriyorum. Her türlü iş, dernek ve eğitim amacıyla birçok toplantı ve eğitime katılırım. Televizyon, radyo, kokteyl ve rö¬portaj "taleplerinin çoğunu kabul ederim. Bunları başarmamın en önemli kuralı herşeyi mümkün olduğu kadar önceden planla¬mam, ve önceliklerimi yazmam. İş hayatı ile İlgili 20 tavsiyemi sizlerle pay¬laşmak istiyorum:
1-Sabah güne erken başlayın, 6 saat uykuy¬la yaşamasını öğrenin ve sabah mutlaka bir-şeyler okuyun. Güne erken başlarsanız, siz günü kontrol edersiniz. Güne trafiği yakalanmamak için 15 dakika erken başlamak size çok zaman kazandıracaktır. Geliriniz müsaitse evinizin ve işinizin birbirine yakın olmasına gayret edin.

2-Akşam toplantınız veya sosyal biri tiniz varsa sporunuzu sabah erken öğlen saatlerinde yapın. Evinizde mutlak; şu bandı veya bisiklet bulunsun.

3-Güne mutlaka kuvvetli bir kahvaltıyla pozitif düşünerek başlayın. Bu, gün enerjinizi sürdürmenizi sağlayacaktır.Yapmış olduğunuz faaliyet kadar onun kalitesi de önemlidir.

4-Aile, hobi ve tüm iş dışı randevularınızı iş randevusu gibi ajandanıza yazın ve bunları gerekmedikçe değiştirmeyin. Zamansızlığın en büyük nedeni plansızlıktır!

5-Sabah işe girdiğinizde mutlaka herkese “günaydın” veya “nasılsın" deyin ve tüm şirketi turlayın. Bu şirket büyüklüğüne göre 10-15 dakikanızı alacak ama size elemanlarınız hakkında birçok bilgi toplamanıza ve önemli konuları size aktarmalarına fırsat verecek, güven ilişkilerinizi arttıracaktır.

6- Kısa konuşmayı Öğrenin. Kısa konuşmalar çok kişiyle görüşmenizi sağlayacağı gibi, insanlarla güven iliksinizi artıracaktır. Bu, iş veya sosyal alanda fark etmez!

7-Şirket toplantılarını mümkün olduğunca erken kahvaltı veya öğlen yemeği zamanı yapın.Gündemi önceden belirleyin ve hedef sürenizi aşmayın.

8-İlk randevunuzu sabah erken saatte evinize en yakın (şirket evinizden uzak ise veya trafik problemi yaşıyorsanız) ve en sonuncusunu evinize en yakın yerde alın. Bu şekilde iki fazla ziyaret yapmış olursunuz.

9-Trafiğin yoğun olduğu saatlere randevu almayın.Ofisinizden çok uzaktaki randevularınızı gün ortasına almayın.

10-Şehir dışı ziyaretlerinizde günde minimum 4 randevu alın (bunun için çok önceden planlamanız lazım).

11-Her randevuyu almadan düşünün, gerçekten gerekli mi? Telefonda halledebileceği görüşmeler için boşuna zaman kaybetmeyin. Mümkünse ofisinize davet edin.

12-Mutlaka bir randevu defteriniz veya ajandanız olsun. Randevularınızı minimum 3 hafta sonrası için alın. Çoğu satış temsilcisi, aynı hafta için randevu almak istediklerin¬den ziyaret hedeflerini tutturamazlar. Çok önceden aldığınız randevuları muhakkak 1 gün öncesinden teyit edin.

13-İşinizle ilgili her türlü faaliyete, toplantı¬ya katılmaya gayret gösterin. Ama, bu top¬lantıların tümüne değil, en çok sosyalleşeceğiniz saatlerine hiç katlamıyorsanız, kokteyl veya öğlen yemeğine katılın.

14-Telefon ve tüm görüşmelerinizi minimum¬da tutun. Randevu alırken veya ziyaret başın¬da karşınızdakinin zamanını ve zamanınız azsa kendi zamanınızı nazikçe belirtin.

15-Ailenizin ve yakın arkadaşlarınızın önemli davetlerini, cenazelerini, hasta ziya¬retlerini, doğum günlerini ve evlilik yıldönümlerini, şirket açılışlarını sakın kaçırma¬yın. Zamanı yaratın.

16-Önceliklerinize hedef ve zaman verin ve her gün üzerinden geçin. Kafanızdaki zaman bazen gerçekçi olmayabilir. Tecrübe ile bu konuda başarınız; arttırabilirsiniz.

17-Hayır demesini bilin ve mümkün olduğu ka¬dar İş arkadaşlarınızın sizi çalışırken bölmele¬rine izin vermeyin. Bu konuda bir süre sonra si¬zi gereksiz şekilde rahatsız etmeyeceklerdir.

18-Seyahatlerde mutlaka kitap okuyun veya laptop'unuzdaki maillerinizi temizleyin. Ya¬nınızda-daima dergi ve kitap taşıyın.

19-Kahvaltı veya öğle yemeklerini boş geçir¬meyin. İş arkadaşlarınızla veya çalışanları¬nızla hatta ailenizle geçirin.

20-İş, aile, sosyal hayat ve kendini¬ze ayırdığınız zamanı dengede tu¬tun. Bu sizi daha mutlu, dengeli, yaratıcı ve pozitif yapacaktır. Unutmayın zamanı her zaman da¬ha iyi yönetebilirsiniz, ama bunu is¬temeniz ve üzerinde çalışmanız ge¬rekir. İş hayatında zamanı nasıl yö¬nettiğiniz, günümüzde en büyük rekabetçi güçtür.

Yazıyı ufak bir öyküyle noktalamak istiyo¬rum: Birgün Amerika Başkanı Abraham Lincoln’e sorarlar. Üniversitemizde bir ko¬nuşma yapmanızı istiyoruz. Roosevelt "Za¬manımız vardır herhalde1 der. 2 hafta diye yanıtlarlar. 0 zaman "Herhalde 2-3 saat ko¬nuşma sürem vardır" demiş. Hayır efendim, 15 dakika süreniz var, demişler. Roosevelt dönmüş, "Bakın" der, “Eğer 2 saat konuşmam gerekiyorsa, 2 hafta hazırlık süresi yeter. Ama eğer 15 dakika konuşmamı isterseniz, minimum 2 ay önceden hazırlık yapmam la¬zım.”

Bugün mükemmel olmak için , önceden plan¬lamak, öncelikleri belirlemek ve zaman çok iyi kullanmak lazım. Özel hayatınızda veya iş hayatınızda ne yaparsanız yapın, zamanızın değerini bilerek kullanın. İnsanlar yoğun ol¬dukları için değil, plansız ve programsız ol¬dukları için, sorumluluk almamak için aile¬lerine, yakın arkadaşlarına, en önemlisi ken¬dilerine zaman ayıramazlar. Çok geç olma¬dan 20 kuralı uygulamanızı öneririm. Hayat sizi yönetmesin, siz hayatı yönetin.

Hiç yorum yok: